01 August 2010

Rataciti in Piatra Craiului



Ceea ce parea a fi o tura epica s-a transformat intr-un esec! Sambata vroiam sa merg cu Reli (Olandezul zburator) la antrenamentele oficiale pentru Trofeul Tampa dar Liviu a venit cu o idee si mai buna. Urma sa merg pentru prima oara in Piatra Craiului (chiar e prima oara) la o tura epica, o tura de 80-90 km din calculele noastre. Vroiam sa plecam din Zarnesti spre lacul Pegineag din muntii Fagaras, sa-l ocolim, sa coboram la Podul Dambovitei si de acolo sa dam ocolul masivului Piatra Craiului prin Ciocan, Pestera, Magura si Zarnesti.
Din pacate am plecat cu masinile deabia la 11 si am fost foarte presati de timp. Din start am renuntat la a mai merge la lacul Pegineag, vroiam sa taiem cumva din Plaiul Foii pana la Satic...cumva.
Masinile le-am lasat la fantana lui Bodorog si am bagat rapid forestirul lung pana la Plaiul Foii, dar nu inainte de a face o pana in primii 50 de metri, asa, ca de poveste. La Plai am primit ceva lamuriri de la un salvamontist si cu harta in mana am plecat increzatori pe traseu. Initial am intrat pe marcaj triunghi rosu dar ne-am dat seama ca traseul merge spre varful la Om, asa ca ne-am intors si am luat-o pe un traseul nemarcat (prima greseala). Practic era albia unui rau mic, care urca destul de zdravan spre... nimic. Incapatanati am continuat mai mult de o ora cu push bike intens, pana cand panta a devenit insuportabila si interminabila. Era ora 15 si ne-am dat seama ca nu putem duce traseul la capat pana la lasarea intunericului asa ca in unanimitate am votat sa coborat pe acealasi traseu nenorocit pe care am urcat. Era clar, ne-am ratacit ca chiorii in padure, am tras ca eroii la deal si... pentru nimic... se mai intampla.
Coborarea am facut-o pe langa bike iar pe unde s-a putut prin mijlocul raului ocoling bolovanii mai mari, ne-am mai prafuit o tura pe forestierul dintre Zarnesti si Plaiul Foii si ne-am intors la masini. Cam asta a fost tura noastra "epica" in Crai, un fel de bine v-am gasit :) .Nu zic ca a fost nasol... noi ne-am simtit bine dar pacat de planul maret de acasa.
Presimt ca povestea asta v-a continua curand...

Pozele din tura...










2 comments:

iusufachi said...

Ti s-a parut tie ca suntem rataciti. Eu stiam in fiecare moment unde suntem dar nu am vrut sa recunosc ca sa fac pe desteptul :)
Trebuie sa repetam tura dar dupa ce o sa avem mai multe informatii.

catalin said...

salut baieti,super tura de transfagarasanu ,mi-ar fi placut si mie sa ma alatur, daca se putea binenteles,dar din pacate am aflat tarziu.Despre Piatra Craiului pot sa va spun ca vreau sa urc in saptamana 16-22.august 2010 =curmatura-vf ascutit-la om-spirlea,adica sa fac creasta in totalitate si fara bibicleta de data asta.salut