25 January 2013

Basso Gap 1985



M-am apucat prin septembrie sa imi reconstruiesc batrana cursiera din beci si incet incet am cazut intr-o noua patima, aceea a ultra aprecierii bicicletelor si pieselor vechi si cu stil. Colindand internetul in cautare de inspiratie si componente pentru noul proiect si tot felul de alte cursiere L'Eroica am dat peste multe lucruri interesante dar o anume cursiera mi-a atras atentia.

Basso Gap din 1985 - cadrul, stema, ghidonul si tija de sa sunt fabricatie Cinelli, grupset complet Shimano 600 (85'), genti Galli, saua San Marco Turbo iar anvelopele Michelin HiRoad, greutate 9.5kg. Proprietarul se lauda ca e ca noua si ca merge impecabil, cum poate o bicicleta care are 27 de ani (aceasi varsta cu mine) sa fie ca noua!?!... In poze arata extraordinar de bine, forma cadrului si detaliile m-au vrajit imediat. Nu cautam sa cumpar nici o cursiera, tocmai imi cumparasem una noua si aveam in beci una veche de care ma ocupam, dar... Dar cadrul era de 48cm (adica un fel de XS care in ziua de azi nu prea e de gasit) si asta m-a facut imediat sa mi-o inchipui pe prietena mea pe cursiera asta.
Am cercetat si rascercetat toate detaliile si pozele timp de 2 zile pana cand licitatia de pe eBay s-a apropiat de final. Am castigat cu usurinta licitatia pentru ca aproape nimeni nu s-a inghesuit sa cumpere un cadru atat de mic oricat de minunata ar fi bicicleta. Acum m-ai urma sa vad daca pozele sunt reale si bicicleta chiar este functionala asa cum vanzatorul sustinea.
Dupa 2 zile am primit pachetul si dupa ce am desfacut folia protectoare de pe cadru am avut un soc urias. Am fost la Eurobike de 2 ori, am fost la expozitii, am fost la curse, am vazut poate sute de cursiere dar nu am crezut niciodata ca o sa vad o asemenea ''piesa''. Exista o mica zgarietura superficiala pe bara orizontala a cadrului, putina vopsea tocita de la o fosta pompa si semne de uzura pe tija de sa...dar in rest e ca noua. Nu pot sa cred ca are 27 de ani si arata asa, nu pot sa inteleg ce a facut proprietarul cu ea sau cum a intretinut-o atat timp. Pun pariu ca dupa un an de zile cursiera mea cea noua o sa arate mai rau decat arata asta acum. Am curatat lantul si l-am lubrifiat si asta a fost tot ce am facut. Schimbatoarele, franele, rotile, toate functioneaza ca un ceas elvetian sau italian in cazul de fata. Gasesc incredibil fenomenul si nu pot sa imi dau niste explicatii reale.
Oricum ar functiona cel mai mult m-a impresionat calitatea pieselor si detaliile de pe cadru sau de pe restul componentelor. Gravuri, rotunjiri, forme estetice adaugate doar de dragul aspectului si neavand nimic de a face cu performantele cursierei. Toate astea sunt elemente care ma fac sa cred ca acum 27 de ani se punea mult mai mult suflet in conceptia bicicletelor. Din pacate astfel de biciclete care arata superb si tin o viata intreaga nu se mai fabrica in zilele noastre...trist, nu?!

Va invit sa cercetati cu incredere si celalalte poze, sunt convins ca o sa observati despre ce vorbesc : Basso Gap 1985 

3 comments:

tudor borduz said...

bada inca se fabrica

http://icarusframes.com/

sau

http://bishopbikes.com/

si lista poate continua

Mihai Siman said...

Da Tudor, dar cele la care te referi tu sunt editii limitate, sau chiar unicat. Ce vreau eu sa zic e ca pe vremea aia toate bicicletele de serie erau ''bine lucrate''.

Anonymous said...

superba! aceiasi satisfactie am avut-o si eu cand mi am gasit iubirea cu o rochie rosie impecabila din '86 dar la fel de sexy :) ...Gios Torino Professional ! https://www.facebook.com/media/set/?set=a.825287884183071.1073741878.640842509294277&type=1 Enjoy!